Activeer Javascript om deze pagina in volledige omvang te kunnen gebruiken.

Foto uit de Flagshipstore in de showroom in Derschlag
 

Livingwalls winkelconcept

Designbehang uit de boetiek
"behang zijn design-producten - en zullen betreffende het Point of Sale ook zo worden gepresenteerd. Niet verstopt in rekken, maar in de ambiance van een modeboetiek", verklaart Jörn Kämper. Daarom is voor ons moderne trendmerk livingwalls een winkelconcept ontwikkeld, dat behang op volledig nieuwe wijze weergeeft:
een moderne presentatie, hoogwaardige inrichting en high-tech adviseringstools bieden een passende omgeving voor de creatieve designer-collecties.

Livingwalls voorbeeldwinkel
open en stijlvol - zo presenteert de nieuwe livingwalls-voorbeeldwinkel zich, die in de showroom in Gummersbach wordt gebouwd. Door het venster valt de blik op grote blacklight displays met reclamefoto's in de stijl van modefoto's. Donkere houten ondervloeren, verkooppanelen in glanzend wit en geolied eiken, evenals een hoogwaardige verlichting onderstrepen het aanzicht van de merkwinkel - en spreken een jong, trendgeörienteerd publiek aan. Het hart van de winkel wordt gevormd door een prachtig tafel, waarop de klanten de voorbeeldboeken met ongeveer 5000 actuele behangsoorten kunnen doorbladeren.

Wij maken merkwerelden leefbaar
behang is al lang geen praktisch middel meer. Het is een lifestyle-product, waar ook aandacht aan wordt besteed door bekende modelabels en top-designers. Toen ontstond het idee om een behangwinkel in de stijl van een modeboetiek te ontwikkelen. Zo vindt u onder het dan van ons moderne merk livingwalls aantrekkelijke en creatieve collecties van bekende merken zoals Esprit, Schöner Wohnen of Brigitte en van top-designers zoals Lars Contzen, Jette Joop of Hadi Teherani. Dit onderstreept het nieuwe concept: De livingwalls-winkel maakt merkwerelden echt.

Doelgroep
De doelgroep die wij met de winkel willen aanspreken zijn jonge, modebewuste mensen, die interesse hebben in design en bij de vorming van hun vier wanden hun eigen stijl willen beleven. Bij inrichtingsvragen zijn vooral de vrouwen toonaangevend. Daarom is de merkwinkel ook duidelijk op een vrouwelijke doelgroep gericht.

Verkoopkanaal
Met ons nieuwe concept wijken wij van de traditionele verkoopspresentatie voor het product behang af en bereiken wij een jonge doelgroep, die ook voor verkopers belangrijker wordt. Maar deze doelgroep is ook aantrekkelijk: Ze is merkgeörienteerd en legt de nadruk op een aangename koopervaring. Daarom presenteren wij onze designercollecties in een merkwinkel met een visueel aansprekende ambiance en high-tech tools, die de advisering ondersteunen.

Omzetting: dealers
Het concept is uiterst flexibel. Dankzij onze omvangrijke ervaring in winkelbouw kunnen wij deze voor dealers individueel naar hun wensen omzetten: als centraal element van een afdeling in een vakhandel, als winkel-in-winkel of als zelfstandige merkwinkel. met onze 70 kwadraat meter grote voorbeeldwinkel bieden wij een mogelijkheid die ook in stadswinkels werkt.
Dealers kunnen zich in onze voorbeeldwinkel in Gummersbacher een gedetailleerd beeld van de mogelijkheden vormen. Het concept van A.S. Création kan individueel aan elke wens worden aangepast: van afzonderlijke modules voor vakhandels tot winkel-in-winkel varianten tot een complete winkel.

 

Klantenadvisering 2.0 - met het nieuwe A.S. touchscreen
Verschillende high-tech tools ondersteunen de klantenadvisering.
Het hoogtepunt is de nieuwe versie van het A.S. touchscreen: Met slechts één klik kunnen de behangsoorten in verschillende woon- en verlichtingssituaties worden weergegeven, naar wens kunnen ook afzonderlijke banen naast elkaar worden weergegeven - dat maakt de keuze voor consumenten makkelijker.

De clou: De behangsoorten hoeven niet meer in het systeem gezocht te worden, maar alle voorbeelden zijn uitgerust met een barcode en kunnen zo via de scan direct op het scherm worden geladen. Alle artikelen uit de livingwalls-winkel zijn binnen 24 uur leverbaar; top-collecties kunnen direct worden meegenomen.